Social media is niet alleen voor gezelligheid. Het kan ook een krachtig instrument zijn voor werving – aangezien het een plek is waar mensen leven (en werken). Wij delen de manieren waarop u dit krachtige instrument kunt gebruiken om die broodnodige functies snel in te vullen.
Wat is de beste manier om vacatures te adverteren op social media?
Tegenwoordig vertrouwen werkzoekenden op social netwerken om vacatures te zoeken en te solliciteren. Om uw vacatures onder de aandacht te brengen van de mensen die u wilt aannemen, moet u gaan waar ze zijn. En dat is op de populairste social sites: LinkedIn, Facebook en Twitter. Door vacatures op deze platforms te plaatsen, vergroot u de zichtbaarheid van uw vacatures huisartsenpraktijk bij potentiële kandidaten. Om u te helpen de aandacht van kandidaten te trekken met informatieve en boeiende berichten over werken in het ziekenhuis, hebben we 5 creatieve manieren samengesteld om vacatures te adverteren in de vorm van sjablonen voor social media die u gemakkelijk kunt aanpassen.
Hier zijn onze 5 creatieve manieren om werknemers te vinden via social media
LinkedIn-vacature sjabloon
LinkedIn is de plaats bij uitstek om in contact te komen met kandidaten, zowel passief als actief. U kunt uw openstaande functies adverteren of delen met uw netwerk.
Gebruik de betaalde vacatures van LinkedIn om uw openstaande functies te promoten, uw gewenste publiek te bereiken en potentiële kandidaten te bereiken. U kunt kandidaten ook de optie geven om direct te solliciteren met behulp van informatie van hun LinkedIn-profielen om het sollicitatieproces te versnellen.
Het plaatsen van een statusupdate op de LinkedIn-pagina van uw bedrijf is ook een goede manier om een vacature te promoten. Zorg ervoor dat u een korte link naar de vacature of de carrièrepagina van uw bedrijf opneemt. De volgers van uw bedrijf en hun netwerk zien uw vacature en kunnen uw carrièrepagina bezoeken om er meer over te weten te komen (en mogelijk te solliciteren) of zelfs een reactie achterlaten om iemand door te verwijzen.
LinkedIn InMail sjabloon voor recruiters: Eerste kennismaking met een kandidaat
Wanneer u sterke kandidaatprofielen of mensen met moeilijk te vinden vaardigheden op LinkedIn tegenkomt, neem dan contact op en stel uzelf voor. Zo kunt u een relatie opbouwen met potentiële kandidaten en hen in de toekomst opnieuw contacteren wanneer de juiste rol zich aandient. U kunt uw naam vermelden en enige context geven over het bedrijf waarvoor u werkt en de openstaande functies die u wilt vervullen. (Of de sectoren waarin u werft, als u een uitzendbureau bent).
De ‘Wij zoeken’ Facebook-post sjabloon
Door vacatures op Facebook te plaatsen, kunt u een breed publiek laten weten dat u mensen aanneemt, aangezien Facebook het grootste social netwerk is. Net als bij LinkedIn kunnen werknemers de nieuwe vacature van hun bedrijf delen en zo nog meer werkzoekenden bereiken.
Twitter vacature template
Twitter is een andere plaats waar u uw vacatures kunt plaatsen. Vermeld vanwege de karakterlimiet (tot 280 tekens na de recente update van 2018) alleen wat absoluut noodzakelijk is om de aandacht van gekwalificeerde kandidaten te trekken. Link vervolgens naar de volledige functieomschrijving, uw carrièrepagina of een sollicitatieformulier. Zorg ervoor dat u in uw Twitter-vacaturepost de functietitel, de locatie van de functie en een duidelijke oproep tot actie opneemt.
Algemeen ‘Wij zoeken’ voor elke social media post
LinkedIn, Facebook en Twitter zijn de beste plaatsen als u uw vacature op social media wilt delen. Er zijn echter nog vele andere platforms, waaronder meer niche social media voor specifieke sectoren.