Koffie de smaakmaker van het bedrijf

Het vervangen of de nieuwe aanschaf van een koffieautomaat lijkt in eerste instantie simpel. Je ruilt de oude in voor een nieuwere versie van hetzelfde type of je bekijkt wat je zelf lekker vindt en past daar de keuze op aan. Toch is dit eigenlijk het moment waarop je eens verder kunt kijken naar wat er allemaal mogelijk is. Een koffieautomaten voor bedrijven hebben zoveel variaties dat een keuze die perfect past bij de cultuur van het bedrijf heel realistisch is, als je gaat zoeken naar een koffieautomaat zakelijk. En als je dan toch bezig bent, waarom niet ook na te denken over de milieuvriendelijk variant, zonder dat het ten koste gaat van de smaakbeleving of portemonnee.

Koffie, meer dan een oppepper

Een koffieautomaat die zakelijk gezien goed gekozen is werkt positief door op de prestaties binnen het bedrijf en niet te vergeten bij zakelijke relaties. Een goede koffie kunnen presenteren die bij de smaak van de relatie aansluit toont interesse, waardering en geeft een duidelijk beeld van de sfeer binnen de onderneming. Het laat zien ook zien waar het bedrijf voor staat en dat kan zonder enige concessie groen zijn.

Duurzaam, milieuvriendelijk, het zijn termen die naadloos overgaan in mogelijkheden die een koffieautomaat voor zakelijk gebruik met zich meebrengt door het gebruik van refurbished en gerecyclede producten en verantwoord geteelde koffie. Koffiebonen van over de hele wereld worden samengebracht tot mooie melanges en diverse smaakervaringen. En omdat een barista de verschillende smaken uitgebalanceerd samenstelt is eigenlijk geen verkeerde keus mogelijk. Dat daardoor en passant een bijdrage geleverd wordt aan Social Impact maakt de koffie misschien wel nog lekkerder. Het is de bonus van een bewuste keuze voor een fijne smaakbeleving.

 Altijd lekkere koffie, het kan

Een koffieautomaat voor zakelijk gebruik kent mogelijkheden als fresh brew, koffiebonenmachines of instantkoffie. Bij een klein bedrijf is het type koffieapparaat relatief eenvoudig af te stemmen op het eigen gebruik, een groter bedrijf heeft als voordeel dat per afdeling bepaalt kan worden welke koffie het meest gewaardeerd wordt, desnoods met een betaalsysteem wanneer de afname van koffie een echte kostenpost blijkt. Een minstens zo grote beslissingsfactor is het moment waarop koffie gedronken wordt. Soms is een koffieautomaat die zakelijk bekeken iedereen snel van een lekkere kop koffie voorziet heel praktisch, bijvoorbeeld wanneer pauzes samenvallen. Daarnaast is ontlasten een belangrijk concept zodat er een voorziening zonder kopzorgen is die voorraad tijdig aanvult, service en onderhoud verricht, een totaalpakket zogezegd.

Toch zegt dat alles natuurlijk niks over waar het in wezen allemaal om draait. Koffie is aan het begin van de dag een echte start-up en later een relaxmoment om gezellig bij te praten met collega’s of van ideeën te wisselen tijdens een werkoverleg. Vergezeld van een lekkere latte, espresso of andere persoonlijke favoriet wordt zo’n moment extra gewaardeerd. Iedere manier van koffie zetten heeft een eigen presentatie en over voorkeur valt te twisten, daarom zijn er proeverijen te organiseren.  Feit blijft dat een goede kop koffie belangrijk is voor het welzijnsgevoel, dat mensen voelen gewaardeerd te worden, wat een positieve stimulans blijft.

Gerelateerde berichten